Het Dashboard
Manager/dashboard
Het dashboard geeft alle relevante informatie realtime door.
Het dashboard is te gebruiken vanaf een telefoon, echter dit zal vooral in het begin lastiger zijn omdat de omschrijvingen van de diverse functies moeilijker te zien zijn, het dashboard werkt dus beter via een PC.
Wat zien we in het dashboard.
Periode
Zodra je opstart kun je kiezen uit dag/week/4 weken of een aangepaste periode.
Indien je kiest voor 1 dag, zie je de gegevens uit de boekhouding niet.
Kies je echter voor een langere periode dan zal het vak boekhouding zichtbaar worden.
Locatie
Hieronder kun je een locatie kiezen, indien je 1 locatie hebt, hoef je niet te kiezen.
Het eerste blok ( Posilio)
Dit zijn de gegevens die real time uit de kassa komen.
Het betreft de omzet exclusief Btw de personeelskosten, deze komen uit Consilio en de inkoop volgens recepturen.
In dit blok zie je dus de real time personeelskosten en de realtime inkoop, waarbij voor de inkoop geldt:
Dit is de inkoop als er perfect volgens receptuur gewerkt wordt, er geen diefstal, derving en eigen gebruik is.
Het tweede blok ( Boekhouding )
Zodra er een koppeling is met de boekhouding (verbonden applicaties), worden hier de cijfers uit de boekhouding getoond.
Je ziet hier dus zeer eenvoudig wat het zou moeten zijn (Posilio) en wat het werkelijk is (boekhouding)!
Deze afwijking wordt veroorzaakt, door niet volgens afspraken werken, eigen gebruik wat niet geregistreerd wordt, derving en diefstal.
Het derde blok ( Artikeloverzicht )
Dit is een zeer interessant blok, hierin zie je de winstmakers, verkoop successen, maar ook de artikelen welke geen recepturen gekoppeld hebben.
Van de artikelen met een 100% marge zijn de recepturen dus niet bekend, zorg ervoor dat je deze koppelt.
Voor een goed inzicht binnen je bedrijf zorg je ervoor dat de recepturen gekoppeld zijn.
Het vierde blok ( Swot analyse )
Dit blok is nog in ontwikkeling.
Voor een ondernemer is het van het grootste belang dat je inzicht hebt in wat wil ik verkopen en wat wil ik niet verkopen. Dit hangt af van marge, omloopsnelheid en hoeveelheid werk. Een goed bedrijf verkoopt artikelen met een hoge marge, hoge omloopsnelheid en weinig werk! Dit is natuurlijk theorie, maar door elke dag inzicht te hebben in je beste artikelen, maar vooral in je slechtste artikelen, kun je sturen, waar zet ik het op de kaart, wat wil ik upsellen, wat haal ik van de nieuwe kaart af, waar wil ik zeker geen actie mee doen.