Waarom werken met schermen
Huidige trend
Binnen de moderne Horeca en catering zien we een verdere digitalisering!
Bediening
In het verleden ging alles via handgeschreven bonnetjes, deze zijn de laatste jaren steeds meer vervangen door handhelds, tevens zien we steeds meer zelfbedieningszuilen, bestel sites en bijvoorbeeld QR code applicaties, deze zijn allemaal front end manieren om orders op te nemen.
Keuken & bar
Maar ook in het back end is veel veranderd, de tijd dat een barmanager of chef-kok schreeuwend zijn team moest aansturen is verleden tijd.
Weg met de bonnetjes, een moderne zaak werkt met schermen.
Hoe werkt het
Het front end neemt de bestelling op, op elke manier zoals hierboven omschreven.
De bar of de keuken krijgt keurig de bestelling binnen, verdeeld over de verschillende bereiding secties en indien goed geregeld zelfs met bereidingstijden.
Er wordt aangegeven dat er gestart wordt met de bereiding, vervolgens gaan de andere medewerkers op het juiste moment beginnen met hun gedeelte van de bestelling, zodat alles op hetzelfde moment gereed is.
Dit zorgt ervoor dat een tafel tegelijkertijd geserveerd kan worden en alle producten voldoen aan de hoogste eisen.
Zodra de bar of keuken de bestelling gereed meld ( 1 druk op de knop), gaat de bestelling naar het uitgifte scherm en is de bediening aan de beurt.
In een zelfsservice situatie is er natuurlijk een scherm om aan te geven aan de gast dat zijn bestelling gereed is, dit doen we niet op nummer maar op naam.
Al deze mogelijkheden zitten standaard in Posilio.
Zoals hierboven omschreven is volgens ons de beste oplossing, natuurlijk kun je ook bepaalde functies uitzetten en dus gewoon met een bon printer werken.
Een combinatie is ook mogelijk door zowel de schermen als de bonnen te gebruiken.
dit gebeurd vooral voor de bediening, zodat ze weten waar, wat heen moet.