Problemen met printen en/of pinnen
Voor het aansturen van printers en pinautomaten, maakt Posilio gebruik van een PosilioHub, dit is een klein zwart kastje die ergens in het netwerk aangesloten dient te worden. Deze HUB heeft alleen stroom en netwerk nodig. Zie onderstaande foto als voorbeeld.
Wanneer er een probleem met de PosilioHub is, zul je problemen ondervinden bij het printen en aansturen van pinautomaten. Mocht dit het geval zijn, ga dan op de volgende manier te werk:
- Controleer of de Hub nog is aangesloten op stroom en het netwerk. Kijk of er een rood lampje brand op de HUB.
- Herstart eventueel de HUB door deze korte tijd van de stroom te halen.
- Haal de stroom kort van de pinautomaat.
- Start de kassa computer of tablet opnieuw of sluit en herstart de app.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan kan het zijn dat jouw pinautomaat of printer een ander Ip-adres heeft dan is ingesteld in Posilio. Controleer dit op de volgende manier:
- Ga naar https://manager.posilio.nl
- Ga naar Bedrijf / Locaties en kies de juiste locatie.
- Onder printers en Pin therminals kun je de ingestelde ip-adressen terugvinden (LET OP! Zorg dat er geen spaties in het ip-adres staan).
Controleer deze ip-adressen met de pinautomaat of printer die niet meer werkt. Deze ip-adressen vind je op de volgende manier:
Printers:
- Haal de printer van de stroom.
- Houdt de FEED knop aan de voorkant van de printer ingedrukt en sluit de printer weer aan op de stroom.
- Er komt nu eerst een lang papier uit de printer en na enige tijd een kort papiertje met het ip-adres van de printer. Vergelijk deze met het ip-adres uit de manager. Mocht dit verschillend zijn, pas het dan aan in de manager.
Pin automaat (Yomani)
- Start de pinautomaat opnieuw op, door deze van de stroom af te halen of door op het kleine knopje aan de achterkant van de automaat te drukken met een scherp voorwerp.
- De pinautomaat start opnieuw op. Je zult eerst een zwart scherm zien en daarna een wit scherm. Maak een foto van die witte scherm. Hierin zul je een ip-adres zien, dat lijk op bijvoorbeeld 192.168.1.25.
Vergelijk deze met die in de manager en pas die in de manager eventueel aan (LET OP! Zorg dat er geen spaties in het ip-adres staan).
Mocht het nog niet werken, neem dan contact op de helpdesk van Posilio.