Schermbeveiliging
Het is een persoonlijke keuze om apparaten, wel of niet een schermbeveiliging te geven.
Als het bijvoorbeeld je eigen telefoon gebruikt als scherm en niemand daar toegang toe heeft, is het niet nodig om een “Lock time” te gebruiken.
In andere gevallen is het zeer verstandig om het wel te doen.
Hoe stellen we dit in:
Stap 1
Zorg ervoor dat iedereen een eigen gebruikersaccount heeft.
Zorg ervoor dat onderstaande vinkje, bij elke gebruiker aan staat (in de manager).
“Manager/bedrijf/gebruikers” en selecteer de juiste gebruiker.
.
Stap 2
Ga naar de kassa app (dus niet de manager).
Ga naar apparaat, zie hieronder:
Open apparaten, je ziet nu het volgende scherm:
Geef een naam en geef een lock timeout (in seconden). (Dit kan alleen een beheerder veranderen)
Indien je deze weer op 0 zet, is de schermbeveiliging weer inactief
Hierna zal op dit apparaat het scherm na 5 seconden vragen om opnieuw in te loggen met een Pin code.
Indien de gebruiker geen Pin code instelt, moet hij/zij elke keer uitloggen en opnieuw inloggen.
Hij/zij zal niet in de lijst staan van gebruikers.
Dit wil je niet, want dit is heel lastig.
Pin code instellen
Je kan de pincode van een gebruiker instellen in de “Manager/bedrijf/gebruikers” selecteer de juiste gebruiker en je kunt de PIN instellen.
Dit hieronder wordt actief vanaf begin mei 2024
Iedere gebruiker kan zelf zijn/haar Pincode wijzigen/instellen.
Ga naar de betreffende gebruiker, zie hieronder:
Klik op de gebruiker, je krijgt nu het volgende pop-up.
Stel de Pin in, vanaf nu kan de gebruiker, zodra het scherm in de beveiliging gaat, weer opstarten met zijn/haar Pin.